החמרת מצב ביטוח לאומי

כל אזרח בישראל זכאי לקבל קצבת ביטוח לאומי מסיבות שונות כגון מצב רפואי, תאונת דרכים וסיבות נוספות. סכום הקצבה נגזר מאחוזי הנכות שקיבל האדם, אולם עם הזמן עלול מצבו להתדרדר ועליו לבקש מביטוח לאומי הגדרה מחדש של אחוזי הנכות שלו. החמרת מצב ביטוח לאומי היא הליך שכדאי לבצע עם עו"ד בעל ניסיון, כי לביטוח לאומי יש נטייה לסרב לבקשות אלה ולהשאיר את גובה הקצבה על כנה.

החמרת מצב ביטוח לאומי

החמרת מצב ביטוח לאומי היא מצב ובו אחוזי הנכות שקיבלתם כבר לא תואמים למצב הרפואי שלכם. הליך קבלת קצבה מביטוח לאומי כולל את השלבים הבאים:

  • הגשת מסמכים – על האדם המבקש לקבל מסמכים להגיש מסמכים רפואיים מקיפים, רצוי חוות דעת משפטית המחייבת את הרופא שנתן את חוות הדעת. לצד אלה עליו להגיש כל מסמך וגם מסמכי בקשה מפורטים ומלאים.
  • ועדה רפואית – זו מורכבת מרופאים אשר מחליטים על גובה הנכות הרפואית של האדם. רמה של 50% ומעלה מאפשרת לו להגיש בקשה לוועדת אי כושר, בה תיקבע גובה הקצבה שלו.
  • ועדת אי כושר – מורכבת מרופא תעסוקתי וגם עו"ס פעמים רבות. מוחלט בה על כושרו של האדם לעבוד, והתוצאה מוגדרת באחוזים. אם האדם קיבלה בוועדת אי הכושר 75% למשל, הוא יקבל 75% מקצבה מלאה.

כיצד מגישים תביעה חדשה?

אם האדם המקבל את הקצבה סבור כי מצבו הרפואי החמיר, הוא יכול להגיש טפסים חדשים שיגדירו מחדש את זכאותו לקצבת ביטוח לאומי. החמרת מצב ביטוח לאומי הוא תהליך שיש לגשת אליו בכובד ראש, שכן ביטוח לאומי בוחן בקפידה את הבקשות החוזרות להעלות את גובה הקצבה. מומלץ לבצע את התהליך עם עורך דין מיומן, בעל ניסיון מול ביטוח לאומי. כדאי לדעת גם כי ניתן להגיש ערעור בבתי דין אם בקשתכם נדחתה.

משרדם של עורך דין רויטל ויורם נבות ישמח לעמוד לרשותכם וללוות אתכם בהגשת טפסים וייצוגכם בתהליך החמרת מצב ביטוח לאומי, אם אתם מקבלים קצבה בגין מחלה, תאונת עבודה או כל סיבה אחרת. הליווי ימנע מצבים ובו ביטוח לאומי ידחה את תביעתכם או ישאיר את האחוזים כמות שהם, מה שלא מתאים למצבכם הרפואי.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב