עורך דין תאונות אופנוע

כידוע, היקף תאונות הדרכים בארץ נחשב למכת מדינה מזה שנים רבות. יחד עם זאת, בעלי הרכבים הדו-גלגליים, כגון אופנועים וקטנועים, מעורבים ביותר תאונות דרכים מאשר בעלי המכוניות ויתר הרכבים בעלי ארבעה גלגלים, וכי גם הפציעות הפיזיות שלהם הינן בדרך כלל קשות בהרבה.

הגורמים העיקריים להתרחשות תאונות האופנוע נובעים מהמגבלות המכניות של האופנועים ו/או מפגמים באופן הנהיגה של רוכבי האופנועים וחוסר זהירות של נהגי הרכבים. גורמים אלו עלולים לגרום לתאונות החלקה על גבי כביש רטוב או כתמי שמן, תאונות עקב אובדן שליטה בעת הנהיגה על האופנוע, תאונות עקב נהיגה בכביש משובש עם מהמורות ובורות, תאונות עקב נהיגה במהירות מופרזת באופנוע, וכיו"ב. לגורמים הללו ניתן להוסיף גם את יתר הסיבות "השגרתיות" לגרימת תאונות דרכים, כגון אי ציות לרמזורים, אי ציות לתמרורי התנועה, נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, וכיו"ב.
כמו כל מי שנוהג ברכב מנועי, גם רוכבי האופנועים מחויבים להיות מבוטחים בביטוח רכב חובה בהתאם לחוק הפלת"ד, הוא חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975. מטרת ביטוח זה הינה לכסות את נזקי הגוף שנגרמים לכל מי שנפגע עקב תאונת דרכים: נהג כלי הרכב, נוסעי כלי הרכב, וכן הולכי הרגל. בהתאם לעקרון האחריות המוחלטת של הפלת"ד, כל נפגעי תאונת האופנוע זכאים לפיצויים, וזאת ללא קשר לשאלה מי אשם בגרימת התאונה.מלבד נוהג חסר ביטוח שפיצוייו יכולים להיות מוסדרים על פי דין אחר.

ברם, בשל הסכנות הרבות שנשקפות לנהגי האופנועים, וכן בשל הקלות היחסית לפיה ניתן לגנוב אופנועים, נוצר מצב בגינו חברות הביטוח סירבו לבטח רוכבי אופנועים רבים בביטוח חובה, וזאת על מנת שלא לפגוע במתח הרווחים שלהן. שכן, יש לזכור כי חברות הביטוח אינן חייבות לבטח את כל מי שפונה אליהן, כך שיש להן את הזכות לסרב לבטח לפי שיקול דעתן. כתוצאה מכך נוצר מצב בו רוכבי אופנועים נותרו ללא ביטוח חובה, וזאת בשעה שהחוק חייב אותם להחזיק בו. כדי לפתור מצב זה, הוקם תאגיד שמשותף לכל חברות הביטוח בארץ, ואשר נועד לבטח נהגים שחברות הביטוח סירבו להנפיק להם פוליסת ביטוח עקב הסיכון הביטוחי שטמון בהם, כגון נהגים בעלי עבר תעבורתי עשיר, וכן רוכבי אופנועים. גוף זה מכונה "המאגר הישראלי לביטוח רכב בע"מ", ובקיצור "הפול". בעבר התעריפים לביטוח חובה של רוכבי האופנועים היו גבוהים מאד. אולם, בעקבות הרפורמה בשוק ביטוחי החובה של כלי הרכב, תעריפים אלו ירדו באופן משמעותי.

פניה לעו"ד שמנוסה ובקי בתיקי תאונות אופנוע
במידה וחלילה נפגעת עקב תאונת אופנוע, מומלץ מאד שתפנה לעורך דין שבקי ומנוסה בתאונות דרכים לרבות בתאונות אופנוע, כגון משרד עו"ד נבות(יורם ורויטל) על מנת שתקבל את מירב הפיצויים המגיעים לכך בגין כך.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב