עורך דין תאונות עבודה

תאונות עבודה הן תחום בדיני נזיקין. לפעמים אנשים סבורים כי מדובר רק בתאונות הקשורות במישרין במקום העבודה עצמו. אולם התחום כולל גם תאונות שהתרחשו בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, מחלות על רקע תעסוקתי וכך הלאה. על עורך דין תאונות עבודה לבדוק את פרטי המקרה, לוודא כי הוא מתאים להגשת תביעה על רקע תאונת עבודה ולסייע לכם להגיש את התביעה כיאות.

מדוע כדאי להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה?

  • ביטוח לאומי משלם קצבאות נכות במסגרת תביעות נכות כללית, שאינה קשורה לעבודה, ותביעות נכות הקשורות לתאונות עבודה. קצבה המוגדרת בגין תאונת עבודה היא גבוהה הרבה יותר, ולפעמים גם מזכה בפיצוי כספי חד פעמי, נוסף על קצבה חודשית.
  • יתרה מכך, תאונת עבודה מזכה פעמים רבות את האדם גם לפיצוים במסגרת ביטוח פרטי שעשה או במסגרת ביטוח שיש לו במקום העבודה. בדרך זו הוא יוכל לקבל פיצוים וקצבת נכות גם מהביטוח הפרטי.

כדי להגיש תביעה בגין תאונת עבודה, יש להוכיח קשר כי המצב הרפואי שלכם נגרם במסגרת עבודתכם. למשל תאונת דרכים; פציעה מחפץ שקשור לעבודתכם ישירות (נפילה מסולם), פציעה מחפץ שלא קשור לעבודתכם ישירות (פציעה ממדף שנפל בעת שישבתם ליד שולחן העבודה שלכם, נפילה, חבלה); מחלה תעסוקתית שהתפתחה כתוצאה מתנאי העבודה שלכם, למשל חירשות עקב חשיפה לרעש ממושך, מחלות ריאה ונשימה עקב חשיפה לחומרים שונים ופגיעה בעור; גם מחלות שלא קשורות ישירות לתחום התעסוקה, כגון מחלות לב וסוכרת יכולות להיות מוכרות לפעמים כתאונת עבודה, אם יוכח כי הן התפרצו במהלך העבודה עקב לחץ ממושך או גורמים אחרים.

כדי להגדיר את התביעה כתאונת עבודה יש לאסוף את כל הניירת הרלבנטית, כולל תיק רפואי מקיף, חוות דעת מומחה ועוד. יש לנסח את התביעה במומחיות ולהגישה לערכאה המשפטית הנכונה. מומלץ להיות מיוצגים על ידי עורך הדין במהלך התביעה, שכן מקומות עבודה ינסו לדחות את תביעתכם וכך גם ביטוח לאומי או ביטוחים פרטיים שאליהם תפנו כדי לקבל פיצוי על הפגיעה.
גם אם תביעתכם נדחתה, יש לדעת כיצד להגיש ערעור ולאן, כדי לקבל את מלוא הפיצויים והקצבאות המגיעות לכם. עורכת דין רויטל נבות ועורך דין יורם נבות ישמחו לייעץ לכם בכל הקשור לתאונות עבודה. אנו מתחייבים על יחס אישי ואדיב ומקצועיות לכל אורך הדרך.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב