עורך דין תאונות עבודה

האם גם תאונת דרכים שהתקיימה במסגרת עבודה נחשבת כתאונת עבודה? ומה עם מחלה כרונית? האם אובדן שמיעה נחשב כתאונת עבודה? יש החושבים שתאונת עבודה מוגדרת כמצב מאוד מסוים כגון נפילות או חבלות במקום יצרני, אולם תאונת עבודה יכולה להיחשב גם כפגיעה שהתרחשה במקום עבודה משרדי ואף במסגרת תאונות דרכים שמתרחשות בזמן העבודה.

דוגמאות לתאונות עבודה

תאונות עבודה הן תאונות שנגרמות במנעד רחב של מצבים:

  • תאונת דרכים – נסיעה אל העבודה או חזרה ממנה הביתה, נסיעה אל לקוח וחזרה אל מקום העבודה. במצבים אלה נמצא העובד תחת מחויבות של מקום העבודה ולכן אם הוא מעורב בתאונת דרכים, מדובר על תאונת עבודה לכל דבר, אף אם לא התרחשה מבחינה פיזית בסביבת העבודה של העובד.
  • יש מקצועות שבהם יש להקפיד על חוקי בטיחות מסוימים. לא רק חבישת קסדות או אמצעי מגן אחרים, אלא גם הגנה על שמיעה וראייה. אם עובד איבד את שמיעתו כתוצאה מחשיפה לרעש חזק וממושך של מכשיר במקום עבודתו, בהחלט יש לבדוק אם המצב עונה על הגדרות של תאונת עבודה.
  • נפילות וחבלות – מטבע הדברים אנשים חשופים במקום העבודה לנפילות וחבלות, אף בחללי עבודה משרדיים. עלולות להתרחש בהן תאונות ממדף שנופל, ארגז שהונח ומישהו נפל עליו ונחבל וכדומה.

מה המשמעות של תאונת עבודה מבחינה משפטית?

יש לכך חשיבות רבה. אדם שנגרם לו נזק בזמנו החופשי ולא תוך כדי העבודה יכול לפנות לביטוח לאומי לקבל קצבת נכות כללית, על כל המשתמע מכך מבחינת גובה הקצבה. אדם שנגרם לו אותו נזק אבל תוך כדי עבודה, יוכל לקבל קצבה גבוהה הרבה יותר, אם יוכח שמדובר על תאונת עבודה. המשמעות היא גם במסגרת תביעות מול ביטוח לאומי וגם במסגרת תביעות לביטוחים פרטיים, אם האדם מבוטח בהם כגון אובדן כושר עבודה ועוד.
כמובן שהנתבעים ינסו לשאוף למצב שבו מצבכם מוגדר כתאונה שבה גובה הנזק נמוך יותר לכן מומלץ לגשת לתביעה כזו עם עזרה מקצועית – בתביעות מול ביטוח לאומי, מול ביטוחים פרטיים של העובד עצמו או ביטוח הצד הפוגע בתאונת דרכים. עורך דין יורם נבות ועורכת דין רויטל נבות יוכלו לייעץ לכם לאיזו הגדרה המקרה שלכם מתאים ומה באפשרותכם לעשות, כיצד לאסוף את כל הניירת, לקבל חוו"ד ממומחים, להגיש את התביעה בדרך תקינה ולאחר מכן לייצג אתכם ולהשיג עבורכם את הפיצוי ההולם לנזק שנגרם לכם.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב