עורכי דין רשלנות רפואית

כדי להגיש תביעת רשלנות רפואית, מומלץ לקבל ייעוץ וליווי מטעם עורכי דין רשלנות רפואית. לא כל בעיה בטיפול הרפואי שניתן היא רשלנות, לא כל תביעת רשלנות רפואית מסתיימת בפיצויים הולמים. מדובר בנושא מורכב שכולל היערכות זהירה ומקצועית.

כדי להיערך כראוי לתביעת רשלנות רפואית, על עורכי הדין להדריך אתכם בשלבים הבאים:

  • איסוף התיק הרפואי וכל התיעוד הרפואי – לפעמים המקרה שלכם מוצדק, אולם אין מספיק עדויות על מה שקרה, כי הניירת לא הוגשה כיאות. גם אם בית החולים טוען שהוא לא יכול למסור לכם עותק של התיק הרפואי, זה לא נכון וחובתו לספק לכם העתק בתוך זמן סביר. אם אינכם מצליחים, יסייעו לכם עורכי הדין בכך.
  • חוות דעת מומחה על מה שאירע – גם אם יש לכם את כל התיעוד הנדרש, מומלץ כי מומחה יספק חוות דעת הן על הרשלנות הרפואית עצמה והן על השלכותיה. לא כל דעה של מומחה נחשבת ויש להכיר את הרופאים המוכרים בתחום ואשר בתי המשפט מעריכים את דעתם. כמו כן יש לגשת למומחה שמתמחה בתחום הספציפי שעליו אתם מגישים תביעה. חבל לבזבז כסף מיותר על השגת חוות דעת מומחה שלא יתרום לכם דבר במהלך התביעה. עורכי דין מיומנים ומנוסים יידעו להפנות אתכם למומחה המתאים.
  • את מי יש לתבוע – לא תמיד התבצעה הרשלנות במוסד רפואי מוגדר ויש להכיר את המערכת כדי לדעת את מי לתבוע. האם גורם פרטי? האם קופת חולים? האם את בית החולים עצמו? האם את הרופא ישירות? עורך הדין יוכל לכוון אתכם מי הנתבע, כדי שלא תבזבזו כספים בהגשת תביעה שתסתיים בלא כלום.
  • ייצוג במהלך המשפט – עורכי דין רשלנות רפואית יוכלו לייצג אתכם במהלך המשפט. מומלץ להימנע מייצוג עצמי, שכן אתם עלולים למצוא עצמכם עומדים מול סוללת עורכי דין מיומנים וותיקים שיעשו הכל כדי לדחות את התביעה, להוכיח כי אתם טועים ומטעים.
    השגת פיצוים – גם אם מדובר במקרה מובהק של רשלנות רפואית, ינסו הנתבעים להקטין את גובה הפיצוי שייקבע. עורכי דין מנוסים בתחום יעמדו לצדכם כדי להשיג את הפיצוי הגבוה ביותר המגיע לכם במסגרת החוק.
  • ערעור – אם תוצאות המשפט אינן לרוחכם, באפשרותכם להגיש ערעור. יש לדעת כיצד להגישו ולאיזה ערכאה משפטית. עורכי הדין ינחו אתכם מהו הערעור המתאים ולאן להגישו, ואף ייצגו אתכם במהלך הערעור.

אל תנסו לגשת לבד לתהליך של הגשת תביעה על רשלנות רפואית. לפעמים המקרה של הרשלנות הרפואית ברור, כמו בחירת שיטת לידה לא נכונה, רשלנות במהלך ניתוח או אי הפניה למעקב רפואי. עם זאת, גם במקרים מובהקים אתם עלולים לא לזכות בתביעה, בגלל שכל התהליך לא התבצע נכון.
עורך דין רויטל נבות ועורך דין יורם נבות ישמחו לספק לכם שירות מקצועי עם יחס אישי, לפני הגשת התביעה ובמהלכה.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב