תביעת רשלנות רפואית

מהי רשלנות רפואית? האם כל תוצאה לא רצויה מבחינת הפציינט היא רשלנות רפואית? התשובה היא שלא ויש לקבל ייעוץ של עורך דין מומחה ברשלנות רפואית, כדי לקבוע אם אכן נעשתה במקרה שלכם רשלנות.
רופאים עובדים תחת לחץ, בתנאים קשים, וצריכים להחליט החלטות במסגרת זמן מצומצמת. לפעמים הם בוחרים בחלופה אחת מתוך כמה חלופות טובות, אולם זו לא הביאה לתוצאה הרצויה. לא תמיד החלטתם היא רשלנות רפואית וצריך להכיר היטב את החוק כדי להבין מתי מדובר על רשלנות ומתי לא.

מקרים של רשלנות רפואית

מקרים מובהקים של רשלנות רפואית הם אלה:

  • מתן תרופה שגויה או מינון לא נכון – אם רופא, אחות או גורם רפואי אחר נתן תרופה שגויה או מינון לא נכון, הרי זו טעות שיכולה להיחשב כרשלנות רפואית. על הנתבע להוכיח את הנזק שנגרם לו, כדי לאמוד את מידת הרשלנות.
  • אי הפניה לבדיקות – אם אדם מתלונן על תסמין כלשהו והרופא מתעלם מכך, הרי ייתכן ויש כאן רשלנות רפואית אם בסופו של דבר מתברר כי לאדם יש בעיה רפואית שלא אובחנה ולא טופלה בזמן.
  • בחירת שיטת לידה לא נכונה – יש מצבים ובהם צריך לבחור את שיטת הלידה לפי מצבה הרפואי של האישה, למשל לחץ דם גבוה או סוכרת. אם הרופא לא בחר את שיטת הרשלנות הרפואית, יכול להיות שזו רשלנות.

הגשת תביעות רשלנות רפואית

הגשה של תביעות היא תהליך ממושך שיש להיערך אליו היטב. צריך לאסוף את כל הניירת הרלבנטית, כדי להוכיח את מה שקרה בזמן הרשלנות עצמה. כמו כן יש לאסוף ניירת רלבנטית להשלכות המקרה, כגון צלקת שלא חלפה, כאבים שנגרמו בגלל הרשלנות, בעיות רפואיות נוספות ועוד. לאחר שנאספה כל הניירת יש לדעת כיצד והיכן להגיש את התביעה. רשלנות רפואית היא תחום בדיני נזיקין וצריך להגיש את התביעה בדרך חוקית ותקינה, כדי למנוע בזבוז זמן וכספים מיותרים.
לאחר שהתקבלה התביעה, מתחיל הדיון המשפטי שבמהלכו ינסו הנתבעים ככל הניתן לקעקע את התביעה, אף אם היא מוצדקת. מוסדות רפואיים נעזרים בעורכי דין מיומנים מאוד וכדאי מאוד להימנע מייצוג עצמי, גם אם מקרה הרשלנות מובהק.
הייצוג המשפטי חשוב כדי לקבל פיצוים הולמים. גם אם התביעה התקבלה, ינסו הנתבעים להקטין את הפיצויים כדי למזער נזקים. עורך דין מיומן יידע כיצד להשיג עבורכם את הפיצוי הגבוה האפשרי במסגרת החוק.
משרד עורך דין רויטל נבות ויורם נבות מתמחים בהגשת תביעות רשלנות רפואית. נשמח לבדוק את פרטי המקרה שלכם, לוודא כי הוא עונה על הגשת תביעה של רשלנות רפואית, לסייע לכם לגבש את התביעה ולייצג אתכם במקצועיות עם יחס אישי לכל אורך הדרך.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב