תביעות רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית הן תחום נרחב הקשור לכל רמות הרפואה, כולל קופות חולים ובתי חולים. יש פרוטוקולים ברורים מה על רופא לעשות כדי לאבחן בעיות שעליהן מתלונן מטופל, איזה מינונים יש לתת בכל תרופה ומהן הנחיות המעקב שיש לתת למטופלים.

תחומים שונים בתביעות רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית מתפרשות על פני תחומים שונים ובכל תחומי הרפואה. הן יכולות להיות על רקע של רשלנות באבחון, בטיפול לקוי ואף בהיעדר מעקב כנדרש. מבין התחומים שבהם יש עילות לרשלנות רפואית הם:

  • רפואה אסתטית – לפעמים תוצאה של פרוצדורה אסתטית יכולה להיות בעלת השלכות הרסניות על חיי המטופל. למשל צלקת שנותרה במקום עקב שימוש בכלים מיושנים, זיהום שהתפתח במקום הפרוצדורה האסתטית ועוד.
  • רפואה כירורגית – תחום רפואי זה חשוף לתביעות משום מורכבותו ורגישות המטופל במצב הניתוחי. אנו עדים לרשלנות רפואית בתחומים שונים בכירורגיה, החל מביצוע ניתוח בשיטת פתיחת בטן כאשר יש בנמצא שיטה לפרוסקופית יעילה, פגיעה באיברים סמוכים ועוד.
  • רפואה פנימית – זהו תחום שכולל תחומי משנה רבים. הוא כולל תת ההתמחויות רבות כגון אנדוקרינולוגיה מחלות זיהומיות ועוד. רשלנות בתחום זה יכולה להיות אבחון לקוי, טיפול שגוי ועוד.

בכל אחד מהתחומים הללו יש לאסוף את כל הניירת הקשורה לפרוצדורה הרפואית שקיבלתם כדי לבחון אם יש עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

הגשת תביעות על רשלנות רפואית

לא כל תוצאה לא רצויה מבחינת הנבדק היא רשלנות רפואית. על עורך דין מיומן לבדוק את פרטי המקרה ולהדריך אתכם על הסיכוי שלכם להגיש תביעה ולזכות בה. כמו בכל תחום גם תחום הרפואה נתון לשיקול דעת של בני אדם. לרוב רופאים צודקים ומדויקים אולם לפעמים מדובר בטעות שאינה רשלנות. למשל אם יש בידי הרופא כמה אפשרויות טיפול והוא בחר אחת מהן אבל התוצאות שלה גרמו לחולה נזק, לא מדובר ברשלנות שכן לא ניתן לחזות מראש איזה חלופה היא בעלת התוצאה המיטבית. כמו כן לא מדובר ברשלנות כאשר פרוצדורה רפואית היא פתרון ידוע ומקובל לבעיה אך היא לא הצליחה, והמטופל ממשיך לסבול מבעייתו. כך גם התפתחות פתאומית שלא ניתן היה לצפות אותה תוך כדי ביצוע פרוצדורה רפואית ידועה אינה בהכרח רשלנות רפואית.

יש לדעת כי רופאים ובתי חולים מוגנים באמצעות עורכי דין מיומנים ומנוסים ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית כדי לבדוק אם יש עילה לתביעה, כדי להכינה כנדרש וכדי להיות מיוצגים כיאות בערכאה המשפטית המתאימה.

משרדו של עו"ד יורם נבות עומד לרשותכם בכל הקשור לנושא תביעות רשלנות רפואית. אנו בודקים את פרטי המקרה ומייעצים לכם אם יש לכם עילה להגשת תביעה, ומה הסיכויים שלכם לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לכם.

אודות משרד עו"ד נבות&נבות תל אביב